מרפאת שיניים בחולון סידא דנט
מרפאת שיניים בהנהלת
ד"ר איליה מושייב
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שיקום לסת תחתונה

שיקום לסת תחתונה מתבצע כאשר יש צורך בהגנה על חלל הפה תוך מטרה אחת – להשיב את המראה היפה של השיניים. מה כוללת תוכנית הטיפול? כל הפרטים בכתבה לפניכם.

מתי מתבצע שיקום לסת תחתונה?

שיקום לסת תחתונה מתבצע כאשר יש צורך בהגנה על שיניים טבעיות אשר נחלשו במהלך השנים. במסגרת הטיפול יש מטרה אחת- להשיב את התפקוד של חלל הפה ואת הנראות האסתטית. השיקום של הלסת העליונה תתבצע על ידי רופא בתחום אשר לו ניסיון רב.

 מה תכלול תוכנית הטיפול?

ישנם נזקים שונים המחייבים שיקום של הלסת התחתונה כמו למשל שינים עשויות לנשור בשל ריקבון או בשל נזק או שיניים העשויות להישחק עד למצב בו יהיה קושי לסגור את הפה.

כאשר יש בעיות המחייבות התערבות של רופא שיניים לצורך שיקום לסת תחתונה, הרי הוא יציע תוכנית טיפול שיקומית אשר תטפל בתפקוד ומראה השיניים והחניכיים.

מה כוללת תוכנית הטיפול?

אבחון: התוכנית כוללת אבחון של הבעיה על מנת למצוא את הטיפול המתאים ביותר.

צילומים של חלל הפה: על מנת לבצע אבחון מדויק חשוב ביותר לבצע צילומים של חלל הפה צילום פנורמי.

באמצעות שיקום הלסת התחתונה מטופלים יכולים ליהנות מאמצעי טיפול מתקדמים המאפשרים להם לחזור לחייך בפה מלא ללא בעיות. מרפאת שיניים סידא דנט מציעה למטופלים שיטות טיפול שונות בהתאם למצב הרפואי כמו החלפה של שיניים סדוקות /  שיניים רקובות.

 שתלים מספקים פתרון קבוע

שתלים מהווים תחליף איכותי לשורשי השיניים אשר נעקרו והמטרה של השתלים היא למלא מקום של שיניים חסרות בפה. שתלים עשויים מטיטניום ומוחדרים לעצם הלסת, ואליהם מחברים פינים המהווים את הבסיס לכתרים וגשרים.מדובר על פתרון המספק מענה לאורך זמן רב ויתרונם המשמעותי בא לידי ביטוי במניעה של צורך ופגיעה בשיניים בריאות. שיקום על גבי שתלים מאפשר לבצע גשר קבוע אותו לא ניתן להוציא מהפה. נוסף על כך, ביצוע שתלים מסייע גם במקרה של שימור רמת העצם.

בשנים האחרונות נעשתה פריצת דרך משמעותית בתחום הבאה לידי ביטוי בהשתלה של מספר שתלים בלסת התחתונה מחוסרת שיניים על גבי השתלים ניתן להתקין שיקום זמני ללסת שלמה באותו היום. למעשה, מדובר על פתרון איכותי המאפשר לבצע את הטיפול ביום אחד.

מה כולל הטיפול?

שיקום לסת תחתונה יכלול מספר שלבים וכעת נפרט את השלבים השונים:

הרדמה מקומית : הטיפול מתבצע באמצעות הרדמה מקומית בנוכחות רופא שיניים על מנת שהמטופלים לא יחושו כאבים.

התקנה של שתלים במקום קבוע: הרופא מבצע התקנה של שתלים במקום קבוע באמצעות קידוח האזור.

החדרה של שתלים לעצם הלסת: במסגרת ההליך השתלים מוחדרים לעצם הלסת. החניכיים נתפרים מעל השתלים. במסגרת תקופת ההיקלטות, תאי העצם מתפתחים ומחזקים את השתלים. לאחר תקופה של מספר חודשים הרופא יפתח את החניכיים ויחבר לשתלים מבנה אשר מיועד לשמש בתור משענת לגשר במהלך תקופת השיקום.

 מתי יש צורך לעשות שימוש בשתלים קצרים?

שתלים קצרים הם שתלים אשר תוכננו מראש כשתלים קצרים תוך התאמה למטופלים. מדובר על שתלים לכל דבר ולכן השתלים חייבים להיות שקועים בעצם. לאחר ההשתלה יש לקבל אחיזה מיידית ולהמתין כמה חודשים עד לקליטה של השתלים.

במקרים של שיקום הלסת התחתונה בו אין מספיק גובה עצם לביצוע שתל רגיל יש לעשות שימוש בשתלים קצרים. מדובר על אלטרנטיבה איכותית המספקת מענה מקיף למטופלים. ישנן מספר חברות המייצרות שתלים מסוג זה כמו בייקון או דנטק ו חברת DMI .

האם צפויות תופעות לוואי לאחר הטיפול?

לאחר הטיפול עשויות להיות תופעות לוואי כמו נפיחות או רגישות במקום. במידה ואתם חשים כאבים או אי נוחות, ניתן ליטול משככי כאבים בהתאם להמלצת הרופא.

צריכה של מזון קר ורך: בימים הראשונים לאחר הניתוח יש להקפיד על צריכת מזון קר ורך ורק לאחר מספר ימים יהיה ניתן לעבור לתזונה רגילה.

שימו לב, אם אתם חשים כאבים, הרי ההמלצה היא להתייעץ עם הרופא המטפל על מנת לא לגרום נזקים. על מנת לשמור על חלל הפה חשוב ביותר להקפיד על היגיינה אוראלית וניתן להתייעץ עם הרופא על מנת לשמוע את כל הדרכים באמצעותם ניתן לשמור על היגיינה.