מרפאת שיניים בחולון סידא דנט
מרפאת שיניים בהנהלת
ד"ר איליה מושייב
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רופא שיניים לילדים

הוא נינוח וסובלני,ובהחלט אינו קולני. מסביר ומדריך ואם צריך מאריך. מראה לנו את הכלים ומסביר לנו את הכללים. והכל בשיתוף פעולה פשוט, טכניקה מעולה. הוא ירגיע ויסביר, ואת המצב יאיר. יגרום בטחון והרגשת נינוחות- ויבטיח בעתיד הרבה איכות. לא נידחה לעולם את הטיפולים נדייק בזמן ונהיה יעלים. ללא שום חשש ומורא קצת לא נעים,ממש לא נורא.

מה ההורים חייבים לדעת ולספר לילדים
לקראת הביקור אצל רופא השיניים

מה יש לספר?
רופאי שיניים לילדים הוא חבר. הוא עוזר בעת צרה לפתור מצב שניראה נורא. בעדינות ובסבלנות מסביר כל דבר. והנה טיפול פשוט והכאב כבר עבר. לכן יש להקדים ולהבין שיש פתרון ואפשר גם אחרת.

איך להדריך נכון את הילדים
מאוד מומלץ לספר לילדים על חשיבות הביקור. לא להפחיד את הילדים בסיפורי אימה לגב′ טיפול שיניים. להציג את הרופא שיניים כאדם שיכול לעזור לשמור על השיניים הבריאות. מומלץ להכיר קודם את הרופא ואת המרפאה שלו. לשם כך צריך לעשות את הצעדים הבאים: לבוא לסיור במרפאה. לדבר עם הרופא בנוכחות הילד. לתת לילד לשבת על כיסא הטיפולים. להציג את הביקור כמשחק.

שיניים חלביות
איך מתפתחות שיניים חלביות?
האם ישנן בעיות מיוחדות הקשורות לשיניים חלביות?
באיזה גיל מחליפות השיניים הקבועות את השיניים החלביות?
3-4 חודשים – שיניים חלביות הנמצאות בתוך הלסת מראות סימנים של צמיחה. הסימנים של צמיחה מאופיינים בגירוי, לסת אדומה והפרעות בשינה. כדי למנוע מתינוק חוסר נוחות נותנים לו ללעוס גוף גומי המיועד במיוחד צורך זה.
איך להשאיר את התינוק בלי השגחה בשעת הלעיסה של הגומי.
6-12 קטנה ולהתחיל לצחצח את שניני התינוק בבוקר ולפני שיה בערב.
בגיל של שנה צריך לבקר בפעם ראשונה אצל רופא שיניים שמטפל בתינוקות.מרופא שיניים ניתן לקבל הנחיות איך לשמור על בריאות שיני התינוק.

רופא אורטודנט
רופא שיניים מיוחד שפותר בעיות בעת בבקיעת השיניים. דואג שהחיוך שלנו יהיה יפה פי שניים מיישר את קשת השיניים, מחדירם למקום מותח,סוגר ובקיצור דואג לסדר.

ביקור תקופתי
מדי תקופה או מספר חודשים אנו לרופא השיניים הולכים הרופא יבדוק פעמיים האם השתנו דבר מה במצב השיניים האם צץ חור חדש – או בעיה אחרת, או אולי יגיד שצריך להחליף את המברשת. אולי יגלה בעיה קטנה,אותה יפתור במהירות ויאמר לנו שנשמור על השיניים במשנה זהירות. נהיה בטוחים שהכל כשורה ולשיניים שלנו כלום לא ארע ביקור תקופתי וביקורת הרופא הבטיח תמיד שהמצב יפה. יפות השיניים מבחוץ אך גם מבחוץ,המון נינוחות.

הדרכה וחינוך
צעירים וקטנים בגיל אולם צריך להרגיל. להתחיל במשחק,לשחק במברשת לתת דוגמא ולשמור על ארשת. להכיר את המשחה ואת זמני הצחצוח וללמוד להתגבר על וויכוח. לשטוף לאחר כל ארוחה לשטוף לאחר כל מנוחה בקיצור: להרגיל ולהרגיל בכל גיל וגיל.

מצבי חרום
לגשת לרופא השיניים שיפתור הבעיה – אחת ושתיים. ובינתיים – להרגיע את המהומה ולא להיכנס לשום פאניקה.
אפשר לתת משהו נגד הכאב לוודא שהילד אינו רעב לעצור את הדימום ולהרגיע ולהודיע לרופא השיניים: "אני מגיע".

תוצאות של הזנחת טיפול בשיניים
אוי כמה כואב. גם לחייך אני לא אוהב. יש לי כתמים שחורים על השיניים וחוסר נוחות, שלא לדבר על האיכות!
כאבים שחוזרים,מנדנדים להורים כולם אומרים שזה לא יפה למראה ואת זה מדי יום אני רואה. ובשיקול קר,גם מחיר ההזנחה יקר. אז קח עצמך בידים ורוץ לרופא השיניים כ′ ככל שתקדים לעשות תזכה בשיניים יותר יפות.

צחצוח שיניים
פעולה פשוטה,חשובה ויומיומית שעליה צריך להקפיד. על שימוש ב מ שחה ומברשת – בטכניקה הנדרשת. בתנועה סיבובית וזהירה לסלק מהפה את הרע. להקדיש זמן קצר לשטיפה להגיע עם מברשת השיניים לכל פינה ופינה.

ניקוי אבנית
כאשר אנו לא מקפידים לצחצח שיניים מצטבר על השן חומר לבן כמו לבן שאנו קוראים לו בסוף אבן. הוא מתקשה ונדבק לשן ולאורך זמן יגרום לנזק אם לא נתקן. הרופא ינקה את האבן במהירות היטב – היטב ובזהירות והשניים יאהבו עד מאוד ויבקשו להיות יפות עוד ועוד.

שטיפות
בנוסף לצחצוח השיניים אם נרצה מאוד להקפיד, נוסיף שטיפות ביום פעמיים למען העתיד. חומר השטיפה,בטעמים שונים יגרום לחיידקים להיות חסרי אונים.

עזרה ראשונה
זה יכול להתחיל בחור קטן ודלקת ויכול להגיע לשן שנופלת ומתרסקת. תיתכן פגיעה בחניכיים שעוטפות ומחבקות את השיניים. או אולי פגיעה בגלל מכה,חבלה או מצב שבו הרגישות עולה. גם תיתכן נפיחות מסוג זה או אחר שמחייבת שלטיפול לא נאחר גם שן שזזה ממקומה יוצרת מהומה. בכל מקרה- צריך להגיב במהירות ולנהוג במשנה זהרות.

חוט דנטלי וקיסם
2 פרטים מוכרים שכל סופר נמכרים, קלים לנשיאה ופשוטים- אך מאוד חשובים. את הרווח הצר שבין השיניים ננקה בעדינות – אחת ושתיים. נקפיד בעזרת הקיסם- לא לפצוע- נעזר גם בחוט הדק ונשיג מרגוע. כך נסלק שאריות מזון ועוד דברים מהרווחים הצרים.

1. איך לשמור על שיני הילדים?
המאמץ העיקרי בגיל הצעיר הוא הרגלי אכילה נכונים ושמירה על היגיינת הפה. ממתקים לא פסולים לילדים,הוכח מניסיון שלא הכמות אלא משך האכילה משפיעה. אכילת קילו ממתקים במשך שעות בין הארוחות הרסנית ביותר.כדי להקטין את הנזק למינימום ההורים צריכים להעמיד גבולות.

2. מה הוא גז צחוק?
מדובר בתערובת מעודנת של שני גזים, נייטרוס אוקסיד וחמצן,המוזרמים בעזרת מסכת אף קטנה.

3. האם גז הצחוק בטוח לשימוש?
יש לו השפעה מרגיעה והוא מתנדף מהגוף תוך זמן קצר בנשימה רגילה.

4. האם מדובר בהרדמה כללית?
אין מדובר בהרדמה כללית. טיפול השיניים מתבצע בהכרה מלאה תוך שמירה על כל הרפלקסים.

5. מה מרגישים?
– מריחים ריח מתקתק ונעם, מרגישים נינוחים ורפויים.
– חשים חמימות נעימה בידיים וברגליים
– שומעים את קולות החדר מרחוק
– נמצאים באופוריה (הרגשה עילאית)
– חיוכים וצחוק

6. מה היתרונות בשאיפת לגז הצחוק?
יעיל בטיפול בפחד ובחרדה
– מעלה את סף הכאב על ידי הפחתת רמת החרדה
– אבדן תחושת הזמן
– מקל על רפלקס הקאה
– יעיל במקרים בהם יש התנגדות או אלרגיה לחמורי הרדמה מקומית

מאפשר לבצע כמה טיפולים במהלך ביקור אחד

7. מי זקוק לטיפול אורטודונטי?
כל אחד מאתנו מבקש שיהיה לו חיוך יפה, וזאת אחת הסיבות העיקריות לטיפול אורתודונטי. אך קיימות סיבות נוספות חשובות מאוד גם הן לטיפול אורתודונטי. יתכן שבעיות אורתודונטיות חמורות מסתתרות מאחורי חיוכים סבירים בהחלט, ובעיות אלו, אם לא יטפלו, יסכנו את להלן נצטט את הבעיות הנפוצות ביותר.

8. מתי להתחיל בטיפול?
בכל גיל ניתן לשפר את איכות החיוך, אך בדרך כלל קיים גיל אופטימלי לתחילת הטיפול. בדיקה מוקדמת תא פשרת לרופא אורתודונט לקבוע איך ומתי לטפל כדי להגיע לשיפור מקסימלי במינימום זמן והוצאות. במקרים מסיומם טיפול מוקדם ישיג תוצאות שאינן עוד בהישג יד לאחר התפתחות הפנים והלסתות.

מה עם טיפול במבוגרים?
טיפול אורתודונטי יכל להצליח בכל גיל וכ – 25 % מהפציינטים כיום הם מבוגרים. תהליך הביולוגי הקשור לתזוזת השיניים זהה אצל מבוגרים וילדים. בריאות השיניים, החניכיים ושל העצם התומכת הם הגורמים החשובים ביותר בקביעת סיכויי ההצלחה אצל מבוגר.

חזרה לדף הבית של – מרפאות שיניים

לפרטים או לקביעת פגישת יעוץ בטלפון 03-5054722

לפרטים או לקביעת פגישת יעוץ
בטלפון 03-5054722

מאמרים נוספים